YURTDIŞI MARKA, BİRİM KİRA VE TANITIM DESTEĞİ
Yurtdışındaki müşterilerinize ulaşmak için, birim kiraladığınızda, reklam çalışması yaptığınızda ya da markanızı koruma altına almak istediğinizde bu destekten faydalanabilirsiniz.
Yurtdışındaki birim kirası, marka tescil ve reklam giderleri
desteği;
Yurt dışı şirketin, Türkiye’deki ana şirketin kuruluş tarihinden
sonra açılması gerekir. Ancak, daha önce ortaklık bulunmayan yurt dışındaki
şirkete ortak olunması veya yurt dışındaki şirketin hisselerinin tamamının veya
bir bölümünün Türkiye’deki ana şirketin kuruluş tarihinden sonra satın alınması
halinde, yurt dışı şirketin ana şirketten sonra kurulmuş olması şartı aranmaz.
Bu şart sağlanması durumunda
Sanayi ve Ticari Şirketler,
-
Açılan birimin mağaza olması halinde %50 oranında ve yıllık en fazla 120.000
USD e kadar,-
Açılan birimin depo, ofis, showroom, veya reyon ile üzerine bina yapılmak üzere
kiralanan arsa olması halinde
%50 oranında ve yıllık en fazla 100.000 USD e kadar desteklenir.
- Net kira harcamaları desteklenir.
- Kapasite raporu ve yurt dışındaki birimlerinde sergiledikleri
ürünlere ilişkin yurt içi marka tescil belgesi sunulması zorunludur.
Ticari Şirketler,
- Açılan birimin mağaza olması halinde %40 oranında ve yıllık en
fazla 100.000 USD e kadar,
- Açılan birimin depo, ofis, showroom, veya reyon ile üzerine
bina yapılmak üzere kiralanan arsa olması halinde %40 oranında ve
yıllık en fazla 75.000 USD e kadar,
- Net kira harcamaları desteklenir.
Türkiye’de üretilen ürünlerle ilgili olarak yurt dışında
gerçekleştirilen reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine ilişkin giderler; %
60 oranında ve yurt dışı birimin bulunduğu her bir ülke için yıllık en fazla
150.000 ABD Dolarına kadar desteklenir.
Desteklenen yurt dışı birimi bulunan şirketlerce, yurt
dışı biriminin bulunmadığı ülkelerde reklam, tanıtım ve pazarlama
faaliyetlerine ilişkin giderler, yurt içi marka tescil belgesi bulunması ve
tanıtım yapacağı ülkede marka tescil belgesine sahip olunması ya da marka
tescili için başvurulmuş olması koşuluyla, % 60 oranında ve yıllık en fazla
150.000 ABD Dolarına kadar desteklenir.
Desteklenen yurt dışı birimi bulunmayan ancak yurt içi
marka tescil belgesi olan ve tanıtım yapacağı ülkede marka tescil belgesine sahip
ya da marka tescil başvurusu yapmış şirketlerce reklam, tanıtım ve pazarlama
faaliyetlerine ilişkin giderler % 60 oranında ve yıllık en fazla 250.000 ABD
Dolarına kadar desteklenir.
Şirketlerin yurt içi marka tescil belgesine sahip oldukları
markalarının yurt dışında tescili ve korunmasına ilişkin giderleri, % 50
oranında ve yıllık en fazla 50.000 ABD Dolar’ına kadar desteklenir.