TESLİM ŞEKİLLERİ

ULUSLARARASI TİCARETTE KULLANILAN TESLİM ŞEKİLLERİ INCOTERMS 2010


TÜM TAŞIMA MODLARINI KAPSAYAN TESLİM ŞEKİLLERİ

*EXW – Ex Works

Ex Works teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde EXW harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir. ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Ex Works teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

EX WORKS Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : EXW Incoterms 2010

Ex Works teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir. Ex Works teslim şekli Türkçe’ye İşyerinde Teslim veya Fabrikada Teslim şeklinde çevrilebilir. ICC, Incoterms 2010 kurallarında Ex Works teslim şeklinin açıklamaları kısmında özellikle gümrük işlemleri ile ilgili olarak belirli uyarılarda bulunmaktadır. Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Ex Works teslim şekli satıcı açısından en az riskli ve en düşük maliyetli olan teslim şekli olarak öne çıkmaktadır.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi Ex Works teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini Ex Works teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak Ex Works teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde Ex Works teslim şekli içerisinde verilmiştir.

*FCA – Free Carrier

Free Carrier teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde FCA harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir. ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Free Carrier teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

FREE CARRIER Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : FCA Incoterms 2010

Free carrier teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir. Free carrier teslim şekli Türkçe’ye Taşıyıcıya Masrafsız Teslim şeklinde çevrilebilir. ICC, Incoterms 2010 kurallarında Free carrier teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır. Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Free carrier teslim şekli satıcı açısından en kullanışlı teslim şekilllerinden birisi konumundadır. FCA teslim tüm taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi FCA teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini FCA teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak FCA teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde FCA teslim şekli içerisinde verilmiştir.

*CPT-Carriage Paid To

ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir. Carriage Paid To teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

CARRIAGE PAID TO Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : CPT Incoterms 2010

Carriage Paid To teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir. Carriage Paid To teslim şekli Türkçe’ye “Taşıma Ödenmiş Olarak Teslim” şeklinde çevrilebilir. ICC, Incoterms 2010 kurallarında Carriage Paid To teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır.

Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Carriage Paid To yani CPT teslim tüm taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi CPT teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini CPT teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak CPT teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde CPT teslim şekli içerisinde verilmiştir.

*CIP- Carriage and Insurance Paid To

Carriage and Insurance Paid To teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde CIP harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir.

ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Carriage and Insurance Paid To teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : CIP Incoterms 2010

Carriage and Insurance Paid To teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir.

Carriage and Insurance Paid To teslim şekli Türkçe’ye “Taşıma ve Sigorta Ödenmiş Olarak Teslim” şeklinde çevrilebilir.

ICC, Incoterms 2010 kurallarında Carriage and Insurance Paid To teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır. Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Carriage and Insurance Paid To yani CIP teslim tüm taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi CIP teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini CIP teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak CIP teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde CIP teslim şekli içerisinde verilmiştir.

*DAT- Delivered At Terminal

Delivered At Terminal teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde DAT harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir.

ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir. Delivered At Terminal teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Delivered At Terminal Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : DAT Incoterms 2010

Delivered At Terminal teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir. Delivered At Terminal teslim şekli Türkçe’ye Terminalde Teslim şeklinde çevrilebilir. ICC, Incoterms 2010 kurallarında Delivered At Terminal teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır. Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Delivered At Terminal yani DAT teslim tüm taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi DAT teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini DAT teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak DAT teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde DAT teslim şekli içerisinde verilmiştir.

*DAP-Delivered At Place

Delivered At Place teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde DAP harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir.

ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Delivered At Place teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Delivered At Place Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : DAP Incoterms 2010

Delivered At Place teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir. Delivered At Place teslim şekli Türkçe’ye Belirlenen Yerde Teslim şeklinde çevrilebilir. ICC, Incoterms 2010 kurallarında Delivered At Place teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır. Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Delivered At Place yani DAP teslim tüm taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi DAP teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini DAP teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak DAP teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde DAP teslim şekli içerisinde verilmiştir.

*DDP- Delivered Duty Paid

Delivered Duty Paid teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde DDP harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir.

ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Delivered Duty Paid teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Delivered Duty Paid Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : DDP Incoterms 2010

Delivered Duty Paid teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir. Delivered Duty Paid teslim şekli Türkçe’ye Gümrük Resmi Ödenmiş Olarak Teslim şeklinde çevrilebilir. ICC, Incoterms 2010 kurallarında Delivered Duty Paid teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır. Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Delivered Duty Paid yani DDP teslim tüm taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi DDP teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini DDP teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak DDP teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde DDP teslim şekli içerisinde verilmiştir.

DENİZ ve İÇ SU YOLUNU KAPSAYAN TESLİM ŞEKİLLERİ

*FAS- Free Alongside Ship

Free Alongside Ship teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde FAS harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir.

ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Free Alongside Ship teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Free Alongside Ship Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : FAS Incoterms 2010

Free Alongside Ship teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir. Free Alongside Ship teslim şekli Türkçe’ye Gemi Doğrultusunda Masrafsız Teslim şeklinde çevrilebilir.

ICC, Incoterms 2010 kurallarında Free Alongside Ship teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır. Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Free Alongside Ship yani FAS Gemi Doğrultusunda Masrafsız teslim şekli teslim yalnızca denizyolu taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi FAS teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini FAS teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak FAS teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde FAS teslim şekli içerisinde verilmiştir.

*FOB- Free on Board

FOB-Free on Board teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde FOB harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir.

ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Free on Board teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Free on Board Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : FOB Incoterms 2010

Free on Board teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir.

Free on Board teslim şekli Türkçe’ye Gemi Güvertesinde Masrafsız Teslim şeklinde çevrilebilir. ICC, Incoterms 2010 kurallarında Free on Board teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır.

Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Free on Board yani FOB Gemi Güvertesinde Masrafsız teslim şekli teslim yalnızca denizyolu taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi FOB teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini FOB teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak FOB teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde FOB teslim şekli içerisinde verilmiştir.

*CFR- Cost And Freight

Cost and Freight teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde CFR harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir.

ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Cost and Freight teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Cost and Freight Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : CFR Incoterms 2010

Cost and Freight teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir. Cost and Freight teslim şekli Türkçe’ye Mal Bedeli ve Navlun Ödenmiş Teslim şeklinde çevrilebilir. ICC, Incoterms 2010 kurallarında Cost and Freight teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır. Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Cost and Freight yani CFR Mal Bedeli ve Navlun Ödenmiş teslim şekli teslim yalnızca denizyolu taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır. Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi CFR teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini CFR teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak CFR teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde CFR teslim şekli içerisinde verilmiştir.

*CIF-Cost Insurance and Freight

Cost Insurance and Freight teslim şekli Incoterms 2010 kuralları çerçevesinde CIF harfleri ile kısaltılarak gösterilmektedir.

ICC’nin hazırlamış olduğu teslim şekilleri kurallarını bir ihracat veya ithalat işleminde hazırlayacağımız uluslararası satış sözleşmesinde atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Cost Insurance and Freight teslim şeklini de yine satış sözleşmesine veya satış sözleşmesi yerine geçen proforma faturaya atıf yaparak kullanmamız gerekmektedir.

Cost Insurance and Freight Teslim Şeklinin Ayrıntılı İncelemesi : CIF Incoterms 2010

Cost Insurance and Freight teslim şekli Incoterms 2010 içerisinde tanımlanan 11 adet kuraldan bir tanesidir.

Cost Insurance and Freight teslim şekli Türkçe’ye Mal Bedeli, Sigorta ve Navlun Ödenmiş Teslim şeklinde çevrilebilir. ICC, Incoterms 2010 kurallarında Cost Insurance and Freight teslim şeklinin açıklamaları kısmında bu teslim şeklinin doğru kullanılmasını temin etmek amacıyla belirli uyarılarda bulunmaktadır.

Bunun yanı sıra unutulmamalıdır ki Cost Insurance and Freight yani CIF Mal Bedeli, Sigorta ve Navlun Ödenmiş Teslim şekli teslim yalnızca denizyolu taşıma yöntemleri ile kullanılabilmektedir.

Incotermsler 2010 kurallarında tüm teslim şekillerinde alıcı ve satıcıların karşılıklı hak ve sorumlulukları ele alınmıştır.

Satıcının alıcıya karşı sorumlulukları satıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak satıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından satıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından satıcının sorumlulukları, teslime ilişkin satıcının sorumlulukları, risk transferine ilişkin yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, alıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, kontrol ve ambalajlamaya ilişkin maliyetler ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Alıcının satıcıya karşı olan sorumlulukları ise alıcının genel borçları, lisanslar, izinler, güvenliğe ilişkin gümrük işlemleri ile ilgili olarak alıcının sorumlulukları, taşıma sözleşmesi açısından alıcının sorumlulukları, sigorta sözleşmeleri açısından alıcının sorumlulukları, alıcının teslimatı kabule ilişkin sorumlulukları, risk transferine ilişkin alıcının yükümlülükleri, maliyetlerin paylaşımı, satıcıya yapılacak ihbara ilişkin sorumluluk, teslimat belgesi, gözetim sertifikasına ilişkin alıcının sorumlulukları ile bilgi sağlama ile alakalı sorumluluklardır.

Yukarıda bilgilerden anlaşılacağı gibi CIF teslim şeklinde satıcının teslimata dair sorumluluğu nerede bitmektedir, ihracat gümrük işlemlerini CIF teslim şeklinde hangi taraf yapmaktadır, sigortayı yapmak CIF teslim şeklinde incoterms 2010 kurallarına göre ihracatçının mı yoksa ithalatçının mı sorumluluğundadır gibi soruların detaylı cevabı Incoterms 2010 kuralları içerisinde CIF teslim şekli içerisinde verilmiştir.

© 2024, Behem Stratejik Yönetim ve Dış Ticaret A. Ş.
Esentepe Mah. Inonu Cad. Kartalkule No: 147-70 Kartal Istanbul Turkey 0216 353 45 35 sales@behem.com.tr
Naature Teknoloji